تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/10/21 - 01:03
کد خبر: 153869

«رشد شتابنده علمی یک جنبش تاریخی و برخاسته از یک عزم خلل‌ناپذیر ملی است»

پیام تامل برانگیز رهبر انقلاب پس از شهادت مصطفی احمدی روشن/ تعداد سانتریفیوژ ها که زیاد شد مصطفی را به خاطر آرمانش شهید کردند

پیام تامل برانگیز رهبر انقلاب پس از شهادت مصطفی احمدی روشن/ تعداد سانتریفیوژ ها که زیاد شد مصطفی را به خاطر آرمانش شهید کردند

رشد شتابنده‌ی علمی و فتح قله‌های دانش که با همت و عزم جوانان مؤمن و غیور و توانائی چون مصطفای شهید رونق یافته، امروز قائم به هیچ فردی نیست، این یک جنبش تاریخی و برخاسته از یک عزم خلل‌ناپذیر ملی است. ما به کوری چشم سران اردوگاه استکبار و نظام سلطه، این راه را با قوت و اراده‌ی راسخ دنبال خواهیم کرد

خبرنامه دانشجویان ایران: «رشد شتابنده‌ی علمی و فتح قله‌های دانش که با همت و عزم جوانان مؤمن و غیور و توانائی چون مصطفای شهید رونق یافته، امروز قائم به هیچ فردی نیست، این یک جنبش تاریخی و برخاسته از یک عزم خلل‌ناپذیر ملی است. ما به کوری چشم سران اردوگاه استکبار و نظام سلطه، این راه را با قوت و اراده‌ی راسخ دنبال خواهیم کرد و پیشرفت رشک‌آور ملت بزرگ خود را به رخ دشمنان عنود و حسود خواهیم کشید.»

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این عبارات را رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت شهادت مصطفی احمدی روشن نوشت. اعتقاد راسخ رهبری انقلاب و عزم و اراده ملی برای تحقق «ایران هسته ای» آنقدر ارزشمند بود. که مصطفی جوان، پدر علیرضا فدایی آن شود.

فکر نمی کنم در میان همه آرمان گراهایی که در جغرافیای جمهوری اسلامی داریم، آرمان گراتر از احمدی روشن و رضایی نژاد و شهریاری و علیمحمدی سراغ داشته باشیم. یا آرمانگراتر از حسن طهرانی مقدم که پدر موشکی ایران و پارسای مجاهد و بی ادعا لقب گرفت.

حالا یکی از مسئولین دولتی نسبت به آرمان های تحقق یافته پدر موشکی ایران کم لطفی می کند و سیستم دفاعی ایران را ضعیف توصیف می کند و دیگری با گزاره«آرمان ما سانتریفیوژ نیست» همه تلاشهای شهدای جهاد علمی را و پیشرفت های 12 سال علمی کشور را به ثمن شفاف سازی در سطح یک مذاکره پایین می آورد.

روزی که پوستر کمپین سفارشی وزارت خارجه با شعار «توافق به هر قیمتی» منتشر شد و مجید مجیدی کارگردان «محمدص» از اینکه نامش پای شعار«توافق به هر قیمتی» نراحت شدف حدس می زدیم که در روزهای بعد اساتیدی هم پیدا شوند که به بهانه حمایت از مذاکرات هسته ای همه پیشرفتهای این سالیان را به هیچ بیانگارند.

احمد شیرزاد و صادق زیباکلام در استدلال هایی کودکانه چشم در چشم دانشجویانی که از همه این پیشرفت ها خبر داشتند، به دروغ گفتند: «ماهیچ خیری از هسته ای ندیده ایم».

در بخشی از این اظهارات به شدت خنده دار، احمد شیرزاد ستون نویس روزنامه های اصلاح طلب که هر روز آمریکا را در منظر مخاطبان بزک می کند، می گوید: از چاه هسته‌ای آبی درنمی‌آید مگر برای بعضی‌ها نانی درآید. اما دریغ از یک لیوان آب

شیرزاد زبونانه می گوید: «ما در زمینه هسته‌ای نه منابع اولیه داریم و نه احاطه‌ای به فن‌آوری هسته‌ای». و با بی سوادی تمام می افزاید: این که می‌گویند انرژی هسته‌ای در 200 رشته دیگر تاثیرگذار است و آن‌ها را فعال می‌کند کجاست؟

فریدون عباسی رییس سابق سازمان انرژی اتمی اما درباره پیشرفتهای هسته ای کشور و تاثیر آن در حوزه های صنعتی دیگر می گوید: ما با تخصص داخلی توانستیم راکتور تهران را به‌روز کنیم و در همین راستا، تغییر برخی از اجزای این راکتور که طراحی آن مربوط به بیش از 50 سال پیش بوده انجام شد و موجب شد تا ما به بحث حس‌گرها و اندازه‌گیری وارد شویم و اتاق کنترل راکتور تهران را خودمان به‌روز کنیم.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در همین رابطه افزود: در دوره آقای جلیلی برای اینکه در مذاکرات به ما فخر بفروشند، می‌گفتند: "ما حاضریم راکتور تهران را برای شما به‌روز کنیم" اما تیم مذاکره کننده با تکیه بر توان داخلی پاسخ داد: "ما حاضریم راکتورهای شما را به‌روز کنیم". بنابراین باوری در کشور به وجود آمد که ما حتی می‌توانیم راکتورهای تحقیقاتی دیگر کشورها را هم به‌روز کنیم، الآن هم این راکتور کار می‌کند و اتاق کنترل آن هم با تجهیزات جدید به‌روز شده است.

وی توضیح می دهد: ما توان طراحی راکتورهای جدید با استانداردهای جدید را پیدا کرده‌ایم و می‌توانیم راکتور 10 مگاوات را صفرتاصد در ایران بسازیم تا به یکی از کشورهای سازنده راکتور تحقیقاتی در کوتاه‌مدت تبدیل شویم. اگر همین مسیر را ادامه دهیم حتی می‌توانیم صادرات خدمات تخصصی داشته باشیم. این مهم است که ما توانمندی صدور خدمات تخصصی را در کشور پیدا کردیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top